Despre electromotor

Despre electromotor

Electromotorul mai poarta si denumirea de demaror. Acesta este un dispozitiv electromecanic care are capacitatea de a converti energia electrica in energie mecanica.

Atunci cand bagam cheia in contact si actionam contactul, motorul electric este circulat de un curent electric foarte mare. Daca va intrebati cat de mare trebuie sa fie intensitatea curentului electric pentru ca acesta sa poata puna in miscare electromotorul, trebuie sa luati in calcul capacitatea motorului de combustie pe care il aveti pe masina. Cu cat capacitatea motorului este mai mare, cu atat electromotorul este mai mare, deci are nevoie de o intensitate mai mare de curent electric. Toate acestea duc si la intensitatea unei baterii ce are capacitate direct proportionala cu alternatorul si motorul masinii.

Electromotorul are in constructie un stator si un rotor, rotorul fiind partea mobila, iar statorul partea fixa.

Statorul este construit dintr-o bobina infasurata pe peretii unui cilindru. In cilindru vom gasi partea mobila, adica rotorul. Rotorul este construit si el dintr-o bobina ce este infasurata pe extensiile unui ax metalic. Atunci cand sunt parcurse de curent electric, rotorul si statorul, genereaza un camp electric care are rolul de a pune rotorul in miscare.

Dar acestea nu sunt singurele componente pe care le veti gasi in constructia unui unui electromotor. Veti mai vedea si periile colectoare sau carbunii, bucsele, un ambreiaj si un solenoid.

Periile colectoare au rolul de a asigura roturlui curent electric si de a-i oferi libertate de miscare. Bucsele au rolul de a stabiliza electromotorul, iar ambreiajul are rolul de a regulariza turatia electromotorului. Solenoidul are rolul de a cupla electromagnetic demarorul si de a asigura contactul care se realizeaza intre pinionul electromotorului si volantul care urmeaza sa fie pus in functiune. Solenoidul este cel care pune in miscare tot ansamblul de componente atunci cand bagam cheia in contact si pornim motorul.

Share: